İnsan Kaynakları Nedir?

Yazar:

İnsan Kaynakları (kısaca “İK”); bir işletme, kurum veya organizasyonun ürün ve hizmet sunmak için kullandığı, iş gücünü oluşturan bireyler topluluğudur. İnsan kaynağı bir işletme içinde işçi, memur, uzman, müdür, yönetici gibi sıfatlarla çalışarak işletmenin hedeflerini yerine getirmesini sağlar. Onu, işletmenin diğer kaynaklarından ayıran en önemli özelliği, “insan” olmasıdır.  

Günümüzün rekabetçi ortamında işletmelerin birbirlerine karşı rekabet üstünlüğü yaratabilmeleri için birçok unsurun kopyalanabilir olmasına rağmen, insan kaynağı kopyalanamamaktadır. Bu nedenle işletmeler insan kaynaklarına önem vererek ve bu kaynağı ellerinde tutarak rakiplerine karşı rekabet üstünlüğü kazanmak istemektedirler.

Şerafettin Arslan

Dr. Şerafettin Arslan, SMMM, Envizyon Gelişim Merkezi’nin kurucusudur. Uzmanlık alanları; strateji, yönetim, finans, muhasebe, hukuk, yatırım ve girişimciliktir. Yaşar Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan doktora, İzmir Ekonomi Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden lisans dereceleri bulunmakta olup, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ruhsatına sahiptir. Öte yandan yurtiçi ve yurtdışı hizmet veren girişimleri vardır. Evli ve 1 çocuk babasıdır.

BENZER YAZILAR

İnsan Kaynakları Uzmanının Görevleri Nelerdir?

İnsan Kaynakları Uzmanı Olmanın Avantajları Nelerdir?

Kimler İnsan Kaynakları Uzmanı Olabilir?

Neden İnsan Kaynakları Uzmanlarına İhtiyaç Vardır?

İnsan Kaynakları Uzmanı Nedir, Ne Değildir?

İnsan Kaynakları Yönetimi Nedir?