Halkla İlişkiler Uzmanının Görevleri Nelerdir?

Yazar:

Hizmet verdiği kişi ya da kurumun ihtiyaçlarına göre değişmekle birlikte, halkla ilişkiler uzmanın temel görevleri aşağıdakilerdir:

  • Tanıtım faaliyetlerini planlamak, organize etmek ve gerçekleştirmek.
  • Kitle iletişim araçlarında yayınlanmak üzere basın bildirileri hazırlamak.
  • Yazılı, görsel ve sosyal medya sorumluları ile iyi ilişkiler geliştirmek.
  • Basında çıkan haberleri takip etmek ve yorumlamak.
  • Konferanslar ve basın toplantıları düzenlemek.
  • Lobicilik faaliyetlerini planlamak, organize etmek ve yürütmek.
  • Hedef kitlenin düşüncelerini sezmek, öğrenmek ve analiz etmek.
  • Hedef kitleyi bilgilendirmek, etkilemek, ikna etmek, imaj yaratmak.
  • Sosyal sorumlulukların yerine getirilmesini sağlamak ve bu faaliyetleri kamuoyuna duyurmak.
  • Promosyon ve reklam çalışmalarına destek vermek ya da bizzat yürütmek.
  • Kriz durumlarında bir yönetim planı oluşturmak ve uygulanmasına destek vermek.

Yukarıda bir bölümünden bahsedilmiş olan halkla ilişkiler uzmanının görevlerinin temel amacı; hedef kitle nezdinde, hizmet verilen kişi ya da kurumun yüksek bir itibara sahip olmasını ve bunun devamlılığını sağlamaktır.

Şerafettin Arslan

Dr. Şerafettin Arslan, SMMM, Envizyon Gelişim Merkezi’nin kurucusudur. Uzmanlık alanları; strateji, yönetim, finans, muhasebe, hukuk, yatırım ve girişimciliktir. Yaşar Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan doktora, İzmir Ekonomi Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden lisans dereceleri bulunmakta olup, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ruhsatına sahiptir. Öte yandan yurtiçi ve yurtdışı hizmet veren girişimleri vardır. Evli ve 1 çocuk babasıdır.

BENZER YAZILAR

Kimler Halkla İlişkiler Uzmanına İhtiyaç Duyar?

Halkla İlişkiler Uzmanı Olmanın Avantajları Nelerdir?

Kimler Halkla İlişkiler Uzmanı Olabilir?

Neden Halkla İlişkiler Uzmanlarına İhtiyaç Vardır?

Halkla İlişkiler Uzmanı Nedir, Ne Değildir?

Halkla İlişkiler Nedir?