İnsan Kaynakları Uzmanının Görevleri Nelerdir?
Yazar:
Hizmet verdiği kurumun ihtiyaçlarına göre değişmekle birlikte, bir insan kaynakları uzmanının temel görevleri aşağıdaki gibidir;
- İşletmenin ihtiyacı olan insan gücünün sayısını ve niteliğini belirlemek, geleceğe yönelik insan gücü planlaması yapmak.
- İşletmeye başvuran adayların niteliklerini değerlendirmek ve uygun görülenlerin işe alınmasını sağlamak.
- İşe yeni alınanların uyumlarını sağlamak için oryantasyon programları ile çalışanların bilgi ve becerilerini arttırıcı hizmet-içi eğitim programları düzenlemek.
- Çalışanların motivasyon ve verimliliklerinin arttırılması için politikalar belirlemek ve bu politikaları uygulamak.
- Çalışanların yaptıkları işlerin nesnel olarak değerlendirilebilmesi için başarı ve performans ölçekleri geliştirmek.
- Çalışanların maaş, sigorta, emeklilik, izin, sosyal yardımlar, terfi, yer değiştirme, gibi işlemlerini yürütmek.
- Çalışanlar ile ilgili şikâyetlerle ilgilenmek ve disiplin prosedürlerini yürütmek.
- Çalışanların mevcut ve geleceğe yönelik eğitim, gelişim ve kariyer planlamalarını yapmak.
- Departman müdürleri ile birlikte acil ve uzun vadeli personel gereksinimlerini göz önünde bulunduran strateji planları oluşturmak.
- Çalışanların kendi arasında ve/veya yöneticiler ile arasında oluşan anlaşmazlıkların çözümünü sağlamak ve yeniden iyi ilişkiler kurulmasına katkıda bulunmak.
- İşletmeyi, kurumsal hedefler doğrultusunda insanlar tarafından çalışılmak isten bir yer haline getirmek.