Kimler İnsan Kaynakları Uzmanı Olabilir?
Yazar:
İnsan kaynakları yönetimi alanında çalışmak isteyen herkes insan kaynakları uzmanı olabilir. İnsan kaynakları uzmanı olmak için herhangi bir alanda eğitim almış olmak zorunluluğu yoktur. Ancak iyi bir insan kaynakları uzmanı olmak için bazı kişisel özelliklere sahip olmak faydalıdır;
1. Karar Verme Becerisi
İnsan kaynakları uzmanları adayların niteliklerini incelerken ve onları açık iş pozisyonlarına seçerken ve işe alırken karar verme becerilerini kullanırlar.
2. Detaycılık
İnsan kaynakları uzmanları adayların niteliklerini değerlendirirken, alt yapı kontrollerini yaparken ve istihdam kayıtlarını tutarken detaycı olmalıdır.
3. İletişim Becerisi
İletişim becerisi, başarılı bir insan kaynakları uzmanı olmak için çok gereklidir. Adayları işe alırken, onlarla mülakat yaparken, mevcut çalışanları motive ederken ve daha birçok insan kaynakları yönetimi işlevini yerine getirirken sürekli olarak çeşitli alt yapılardan insanlarla iletişim kurmak zorundadırlar.
4. Dinleme Becerisi
Dinleme becerisi, insan kaynakları uzmanlarında bulunması gereken önemli becerilerin başında gelir. Örneğin; iş alım sürecini yönetirken veya mevcut çalışanların istek ve taleplerini öğrenirken kişilerin cevaplarına dikkat kesilmeli, anlatmak istedikleri noktayı yakalamalı ve ilgili takip soruları sormalıdırlar.
5. Konuşma Becerisi
İnsan kaynakları uzmanlarının işlerinde verimli olabilmeleri için güçlü konuşma becerilerine sahip olması gerekir. İnsan kaynakları uzmanları, yöneticileri ve çalışanları bilgilendirmek için sıklıkla sunumlar yaparlar ve karşısındaki topluluğu etkilemeye çalışırlar.
6. Grup Çalışmasına Yatkınlık
İnsan kaynakları uzmanlarının işi gereği birçok departman ve bu departmanları oluşturan bireyler ile ortak çalışmalar yürütmeleri gerekir. Bunun için bir insan kaynakları uzmanının takım çalışmasına yatkın olması gerekmektedir.