Halkla İlişkiler Nedir?
Yazar:
Halkla ilişkiler, bir kişi ya da kurumun ilişkide olduğu ya da olabileceği topluluğun anlayış, sempati ve desteğini elde etmek ve bunu devam ettirmek için yaptığı düzenli faaliyetler topluluğudur. Bu faaliyetler neticesinde hedef kitlenin, kişi ya da kurum hakkında olumlu bir tutum içinde bulunması sağlanır.
Söz konusu faaliyetlerin (halkla ilişkiler faaliyetlerinin) temelinde üç süreç yatmaktadır;
1. Etkilemek: Kişi ya da kurumun hedef kitlesinin dikkatini çekmek.
2. İkna Etmek: Dikkati çekilen hedef kitleyi kişi ya da kurumun lehine olacak şekilde ikna etmek.
3. Algı Yaratmak: Kişi ya da kurumun hedef kitle üzerinde olumlu bir imaja sahip olmasını sağlamak.
Halkla ilişkilerin hedef kitlesine bağlı olarak hitap ettiği topluluk; müşteriler, potansiyel müşteriler, oy verenler, medya mensupları, yatırımcılar, çalışanlar, öğrenciler, veliler, sanatçı hayranları, yabancı uyruklu vatandaşlar ve daha da uzayabilen bir listeden oluşmaktadır.
Değişen toplum yapısı ve gelişen teknoloji nedeniyle iletişim kolaylaşırken, halkla ilişkilerde yükselişe geçmiş, kamuya mal olmuş bir kişinin ya da kurumun ayakta durmasını, büyümesini, kurumsallaşmasını ve markalaşmasını sağlayan unsurlardan biri olarak kabul görmüştür. Halkla İlişkiler, hem kurumun kendi içindeki iletişiminde hem de kurumun ilişkide olduğu topluluk arasındaki iletişimde köprü görevini üstlenmiştir.