Halkla İlişkiler Uzmanı Nedir, Ne Değildir?

Yazar:

Halkla İlişkiler Uzmanı Nedir?

Halkla ilişkiler uzmanı, ikna etme yöntemi ile bir kişi ya da kurumun hedef kitlesinin gözünde olumlu bir izlenim oluşturmasını ve bu izlenimi korumasını sağlayan kişidir. Çalıştığı kişi ya da kurumun değer yargıları doğrultusunda tüm iletişim çalışmalarını başından sonuna kadar yürütmek ve aldığı geribildirimlerle iletişim faaliyetlerine yön vermek bir halkla ilişkiler uzmanın en önemli görevidir.

Halkla ilişkiler uzmanları, dergi, gazete, radyo, televizyon, internet siteleri, vb. gibi kitle iletişim araçlarının sorumluları ile iyi ilişkiler kurup, bu ilişkileri çalıştığı kişi ya da kurumun menfaati doğrultusunda kullanırlar. Direkt olarak yönetim kuruluna bağlı olarak çalışan halkla ilişkiler uzmanları, bir firmanın kurumsallaşması ve markalaşması sürecindeki en kritik kişilerdir.

Halkla İlişkiler Uzmanı Ne Değildir?

1.Halkla ilişkiler uzmanı bir reklamcı değildir.

Reklamcı, bir ürün hakkında bilgi verip kısa vadede satışların artmasını hedefler.

Halkla ilişkiler uzmanı, uzun vadede olumlu bir izlenim oluşturup kişi ya da kurumun kimliğini pekiştirmeyi hedefler. Ayrıca dolaylı olarak satışın artmasını da sağlar.

 2. Halkla ilişkiler uzmanı bir pazarlamacı değildir.

Pazarlamacı, hedef kitle olarak müşterileri ve potansiyel müşterileri belirler ve faaliyetlerini bunlara yönelik yapar.

Halkla ilişkiler uzmanı, hedef kitle olarak müşteri ve potansiyel müşterilerin yanı sıra kişi ya da firma ile ilgili herkesi kapsayarak çok daha geniş bir kitleye yönelik faaliyetlerde bulunur. Çoğu zaman toplumun tamamını etkilemeye çalışır.

3. Halkla ilişkiler uzmanı bir propagandacı değildir.

Propagandacı, tek taraflı iletişim kurar ve amaç ne olursa olsun hedef kitleyi kendi yönünde inanç ve eyleme yöneltmeyi hedefler.

Halkla ilişkiler uzmanı, iki taraflı iletişim kurar ve hedef kitlesinden gelen geribildirimler ile çalıştığı kişi ya da firma hakkındaki düşünceleri öğrenip iletişim stratejisini belirler.

Şerafettin Arslan

Dr. Şerafettin Arslan, SMMM, Envizyon Gelişim Merkezi’nin kurucusudur. Uzmanlık alanları; strateji, yönetim, finans, muhasebe, hukuk, yatırım ve girişimciliktir. Yaşar Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan doktora, İzmir Ekonomi Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden lisans dereceleri bulunmakta olup, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ruhsatına sahiptir. Öte yandan yurtiçi ve yurtdışı hizmet veren girişimleri vardır. Evli ve 1 çocuk babasıdır.

BENZER YAZILAR

Kimler Halkla İlişkiler Uzmanına İhtiyaç Duyar?

Halkla İlişkiler Uzmanı Olmanın Avantajları Nelerdir?

Halkla İlişkiler Uzmanının Görevleri Nelerdir?

Kimler Halkla İlişkiler Uzmanı Olabilir?

Neden Halkla İlişkiler Uzmanlarına İhtiyaç Vardır?

Halkla İlişkiler Nedir?