Neden Halkla İlişkiler Uzmanlarına İhtiyaç Vardır?
Yazar:
Ne kadar büyük ya da küçük olduğu fark etmeksizin her kurumun ve kişinin devamlılığı ve başarısı sahip olduğu saygınlığa dayanır. Müşteriler, potansiyel müşteriler, üreticiler, tedarikçiler, çalışanlar, yatırımcılar, gazeteciler, hastalar, denetmenler ve hayranlar gibi sosyal paydaşların, kişi ve kurumlar üzerinde güçlü etkileri vardır. Hepsi, kişi ve kurumlar hakkında iyi ya da kötü, doğru ya da yanlış bir izlenime sahiptirler. Bütün bu algılar, o kişi ya da kurumla çalışıp çalışmama, alışveriş yapıp yapmama ve destek verip vermeme konusunda karar vermelerini sağlar.
Günümüzün rekabetçi piyasası ve belirsiz ekonomik koşulları sebebiyle kişi ve kurumlar, onca rakiplerinin arasından sıyrılıp sosyal paydaşları gözünde güçlü bir imaja sahip olup saygınlık elde etmek ve bunun devamlılığını sağlamak için halkla ilişkiler uzmanlarına ihtiyaç duyarlar. Halkla ilişkiler; kişileri, şirketleri, dernekleri, organizasyonları ve hatta devletleri saygı değer gösterme sanatı ve bilimidir. Halkla ilişkiler uzmanı ise bu sanat ve bilimi icra eden kişidir.
Saygınlık kazandırmanın yanı sıra, halkla ilişkiler uzmanları krizleri de yönetirler. “Reklamın iyisi kötüsü olmaz” ifadesi eski bir halkla ilişkiler deyişidir. Ancak, basında çıkmış kötü bir haber ya da kamuoyunda kulaktan kulağa yayılan olumsuz bir görüş, daha önce iyi imaj çizmiş bir kişi ya da kurumu haddinden fazla lekeleyebilir. Bu gibi durumlarda halkla ilişkiler uzmanı, çalıştığı kişi ya da kuruma zarar verme potansiyeli olan her durumu ortadan kaldırmak için kriz yönetim planı oluşturlar. Böylece kişi ya da kurumun toplum nezdindeki saygınlığı korunmuş olur.